måndag 24 december 2012

En Hälsning.

Lätt frusen kommer vi in i stugvärmen efter att ha varit och satt ljus på diverse gravplatser. Det är fruns släktingar som vi kommit ihåg på detta sätt. I tankarna kretsar mina mor- och farföräldrar som inte heller längre är bland oss. Av praktiska skäl åker vi inte till deras gravar, avstånden blir för långa. Det skulle isåfall bli en julafton spenderad i bilen. I och för sig skulle det kunna vara rätt mysigt. Lite god musik passande för helgen, lite choklad som frun skulle mata mig med, för att jag inte vill ta händerna från ratten... Men, det är inte riktigt den jul jag vill ge till mina barn.

Alla Ni som läser detta, kanske av intresse för vad jag nu hittat på, alternativt försöker hitta en röd tråd i virrvarret av svamlerier jag spottar ur mig. Till Er alla vill jag önska en riktigt God Jul. Hoppas julen blir som Ni hoppas och vill. Är det sen en ljudlig småbarnsjul, där tomten och paketen står i focus, en jul bland vuxna, släktingar som vänner, där samvaron och skinkan och lutfisken står för huvudingredienserna, det spelar ingen roll. Bara den blir god, som Ni själv tänkt Er. Hos mig blir den god, har familj runt omkring mig, och mina vänner är hos sina familjer. Idag är det gott att vara. Börjar känna doften av någonting gott, skall smyga till kastrullerna och fika efter smakprov...

Tack för ordet, ha en bra JUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar