fredag 4 januari 2013

"vackra" kvinnor

Är väl lite 7-16.00 typen. Ni vet,killen som jobbar dagtid, tar semester i Juli, trivs på sommarstugan. Som sådan har man olika vanor, både bra och mindre bra. Har själv ett stamställe jag oftast går till på lunchen. Ett ställe där både Byggare-Bob och Nisse-Kostym äter. Mest går jag dit för att maten är bra, portionerna rikliga, priset helt ok och sist men inte minst, det är nära där jag jobbar.

Min vana trogen besöktes samma ställe idag. Det var rätt mycket folk och blev lite köbildning. Satt själv i egna tankar och åt när någonting plötsligt hände. Tre kvinnor kom in och ställde sig i kön. Två av dem var väl sminkade, deras lockar låg precis rätt och klädseln hade inte kommit till av misstag. De visste exakt hur de skulle röra sig, kvittra och skratta för att få respons. Karlarna i kön rätade på sina ryggar, drog in magarna och var väldigt berörda av kvinnornas högljudda kvitter och "diskussion". Som åskådare från sidan kunde jag bara le åt spektaklet.

-Vad är det för värld vi lever i? År 2013.Vi kan med en knapptryckning få reda på vädret i Timbuktu, flyga till månen eller byta hjärta på en människa.Men, när en kvinna snurrar på lockarna blir männen som förbytta. Män som för ett ögonblick sedan helt normalt diskuterade fotboll, grannens nya bil blir plötsligt osäkra, både på sig själva och om mannen bredvid har grövre armar än han själv.

Visst,män SKALL vara attraherade av kvinnor. Annars skulle väl världen gå under. Kunde bara inte sluta tänka på dagens händelse. Dels undrar jag vad männen tänkte. Behövde de bry sig om de "vackra" kvinnorna? Behövde de "vackra" kvinnorna responsen de fick? Tror knappast kvinnorna försökte ragga, där och då,på en lunchservering en Fredag. Tror knappast männen i kön tänkte ragga upp de "vackra" kvinnorna. Men, vad var det då som hände? Inser att människans behov av acceptans lyste igenom idag, de "vackra" kvinnorna behövde veta att de var vackra, och männen att de vore minsann första valet,ifall det gällde...

När jag gick u från lunchserveringen log jag för mig själv. Tänkte på den vackra kvinnan därhemma. Hon som är mor till mina barn, som har skrivit under på halva bostadslånet. Hon som hämtat vatten åt mig när jag varit törstig, hållit mitt huvud när jag varit trött, smekt min kind när jag varit ledsen. Det, kära läsare, är en vacker kvinna, helt utan sitat-tecken.

Tack för ordet, ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar