torsdag 17 januari 2013

Morgonkaos

Pussade mina flickor hejdå, samt slängde en snabb kyss åt frun på kinden innan de trampade ut i det kalla mörkret. Eller kyss och kyss. Kanske mer en snabb beröring av mina läppar mot hennes kind. Det gick så snabbt så att kalla det kyss är väl att överdriva. Barnen åker till sina dagis/dagmamma och frun iväg och lära de sina att läsa, skriva samt var huvudstaden i Långtbortistan ligger. Har själv inbokat bilbesiktning som första projekt för dagen. Väljer att kalla det projekt, för skulle Ni se min bil skulle Ni kanske förstå varför...

Har lite funderat på våra morgnar. Vi har för avsikt att gå ut genom dörren senast 07.00 varje morgon. Känns bara som det inte spelar någon roll när vi stiger upp, det är alltid bråttom. Kvällen före försöker man plocka fram kläder, både åt sig själv och barnen. Deras halare med tillhörande mössor, sockor och skor. Nästa steg är väl att sätta vinterskorna färdigt i flickornas halare, sen montera en metallstång från vinden så de likt brandmän kan åka ner och landa i stövlarna. Likväl är det alltid någonting som saknas när man skall iväg. Antingen är någon nalle borta, eller så ska skridskorna med och hjälmen är spårlöst försvunnen. Om allting annars finns lättillgängligt kan det ju även hända att någon av flickorna kan vara trött, avigt inställd eller annars i behov av att bygga Lego. För att inte tala om pappa i huset. Han har också en tendens att vara avigt inställd när det gäller att vara snabb om morgnarna. Frun har vid ett flertal tillfällen frågat om jag inte tycker det räcker om hon klär på sig själv och barnen. Hon tycker tydligen att en man som fyllt 35 borde kunna klä sig själv.

Nåväl, idag har jag lyckats äta frukost. Brukar sällan lyckas. Min frukost består allt som oftast av en smörgås som jag äter i bilen, följt av en kopp kaffe under tiden jag vevar igång datorn på jobbet. Känner på mig att min kära fransyska på parkeringen ska ha nånting väldigt, väldigt fel om Hon inte ska gå igenom besiktningen idag. Är på såpass bra humör så att besiktningsmannen skall inte slippa undan med småsaker. Går det att prata en bil genom besiktningen så är idag en sån dag. Önska mig lycka till! (trots min självsäkra image kan jag behöva det..)

Tack för ordet, ha en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar