lördag 5 januari 2013

House of the rising sun




Försökte mig på att översätta Animal:s "House of the rising Sun.
Blev eventuellt inte helt ordagrant... :)

Det finns ett hus i Jakobstad
Dom kallar Hemmets vrå
Det har uppfostrat två pojkar
Och Gud jag vet  jag är en
Min mamma var en dagistant
Hon köpte mina nya, blåa jeans
Min pappa var en elektriker
På Jakobstads Energi
Det enda en liten pojke behöver
Är minnen jag har kvar
Den enda gång han blir missnöjd
När deras flytt drar ut
O mamma berätta för dina söner
Att inte kasta allt jag har
Spendera ert liv i en lägenhet
På en backe i Kvevlax by
Jag är velande i mina känslor
Angående försäljningen
Jag kör förbi till jobbet
Och ser där är ljust igen
Det  finns ett hus i Jakobstad
Dom kallar hemmets vrå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar