tisdag 6 november 2012

Vad snygg du är idag.

Jag tycker om Dig. Jag vill höra Din åsikt. Tänk vilka trevliga ord att få höra. Kanske få får höra "jag tycker om Dig" sådär till vardags på jobbet. Det kanske man inte heller ska, när allt kommer omkring... Men det där att få höra bra gjort! Vad tycker Du!? Berätta Din åsikt! Det är ganska viktigt. Oberoende är man högt uppsatt chef  eller knegare, alla behöver en klapp på axeln. Tror människan har ett stort behov av acceptans. Ja inte bara acceptans, utan också beröm. Som småbarnsförälder använder man ofta beröm med sina barn, både för att uppnå vissa saker, men även för att barnen behöver det. Tror dock att behovet inte försvinner bara för att vi blir vuxna, det är dock inte lika starkt.

När har du berömt någon för något han/hon gjort? Det är egentligen ganska kul att berömma. Prova! Om inte annat kan man tycka att någon är fin i håret, har en prydlig skjorta eller välansat skägg. Misstolka inte detta som att jag tycker Ni skall fjäska, det är något helt annat. Ja, varför drog jag upp fjäsk? Tror det är för att den finländska mannen inte är speciellt duktig på beröm. Får man beröm tror man självklart att det finns en baktanke. Att någon fjäskar för Dig för att uppnå något annat. Känns lite tråkigt. Imorgon tycker jag Ni skall göra någon glad. Tycker Ni grannen/arbetskamraten/kassörskan i butiken är stilig/snäll/rolig, säg det åt dem! Det värsta som kan hända är väl att de blir glada! Eller?

Tack för ordet, ha en bra dag. 

1 kommentar: