lördag 9 februari 2013

Ettor och nollor

Detta projekt var kanske mest menat som just det, ett projekt. I huvudet snurrar mellan varven allt möjligt som man gärna vill få ut. Känns bra att skriva ner, liksom för att rensa. Trots att jag är novis i datorammanhang skall jag våga mig på en liten liknelse. När hårdskivan bli full med allsköns data, ettor och nollor, kanske man blir tvungen att antingen radera data eller flytta över data på en annan, kanske extern hårskiva. Det är lite det jag sysslar med, flyttar över ettor och nollor från min fulla hårdskiva (hjärnan) till min externa hårdskiva (bloggen). För Er, bästa läsare, är bloggen ett Read Only-Minne.

När jag nu flyttar mina ettor och nollor funderar jag på om Rom-minnet alls är vettigt, om jag kanske kunnat använda nån annan typ. Med stor vördnad och tacksamhet ser jag att över 2000 personer har besökt min blogg sen den startade. Det sporrar mig att fortsätta flytta över mina ettor och nollor från min egen hjärna till bloggen.

Tack skall Ni ha, Ni som läser! Det är jättekul att Ni hänger med!

Tack för ordet, ha en bra dag.

1 kommentar:

  1. Måste bara kommentera en gång. Fortsätt skriva, tycker jag. Jag läser så gärna. Du är så duktig att skriva också. Har tänkt kommentera flera gånger, men har "inte hunnit"... men så du vet så "spionerar" jag på ditt skrivande. Mvh: Jonatan Hahn

    SvaraRadera